D3 na Kysuciach zatiaľ v nedohľadne: Strategická diaľnica čelí námietkam aj stovkám otázok od firiem

Výstavba strategickej diaľnice D3 na severe Slovenska, ktorá má prepojiť dopravnú sieť s Poľskom a Českom, čelí ďalším komplikáciám. Minister dopravy Jozef Ráž síce potvrdil, že stroje by sa na Kysuciach mohli objaviť už tento rok, no proces obstarávania sa zatiaľ spomaľuje.


Tri úseky, tri výzvy: Kysucká D3 je stále len na papieri

Štát spustil tender na prvý z troch úsekov už v máji minulého roka, no výsledky stále nie sú známe. Navyše, súťaž pri úseku s tunelom Horelica aktuálne komplikuje nová námietka.

Najdlhší úsek, ktorý je aj finančne najnáročnejší, zatiaľ ani nepozná konkrétne ponuky. Národná diaľničná spoločnosť už pritom eviduje viac ako 300 otázok od stavebných firiem, čo proces ešte viac naťahuje.


Strategický význam pre pracovný trh a región

Dokončenie D3 by výrazne pomohlo nielen doprave medzi Bratislavou a Košicami, ale aj zamestnanosti v regiónoch. Kysuce by sa mohli premeniť na dopravný a logistický uzol, čo by otvorilo stovky pracovných miest v stavebníctve, logistike a službách.

Zlepšená infraštruktúra by tiež uľahčila dochádzanie do zamestnania a zatraktívnila región pre investorov aj malých podnikateľov.


Benefity pre šoférov aj ekonomiku

Diaľnica D3 by skrátila čas prejazdu cez Kysuce o viac než 10 minút, čím by sa znížili náklady na dopravu, emisie a zvýšila bezpečnosť. Napojenie na medzinárodné ťahy z Poľska a Česka posilní exportné možnosti Slovenska a zároveň uľahčí pohyb tovaru a pracovnej sily.


👉 Chcemzamestnanie.sk odporúča sledovať projekty veľkých infraštruktúrnych stavieb, ktoré majú potenciál vytvárať stabilné pracovné príležitosti naprieč sektorom výstavby, dopravy a služieb.